Zespoły nauczycielskie funkcjonujące w Szkole Podstawowej nr 2
im. gen. Augustyna Słubickiego w Izbicy Kujawskiej
w roku szkolnym 2021/2022.
Rodzaj zespołu | Przewodniczący | Członkowie
zespołu |
Zadania |
Zespół nauczycieli
edukacji wczesnoszkolnej |
1. Sylwia Śledzińska, wych. kl. I.
2. Anna Buziewska, wych. kl. II. 3. Bożena Szadkowska, wych. kl. III /Lider zespołu/. |
Wszyscy nauczyciele uczący w kl. I i II, III pedagog szkolny, nauczyciel biblioteki szkolnej, logopeda, wychowawcy świetlicy szkolnej. | – ustalanie programu nauczania dla danego oddziału oraz jego modyfikowanie w miarę potrzeb i dostosowanie do możliwości rozwojowych uczniów;
– tworzenie programów własnych (wg potrzeb); – korelowanie treści programowych przedmiotów, porozumiewanie się co do wymagań programowych oraz organizacji kontroli i diagnozowanie osiągnięć uczniów; – porozumiewanie się z rodzicami w planowaniu i opracowywaniu planów działań wychowawczo- profilaktycznych spójnych z Programem Wychowawczo- Profilaktycznym oraz wspólne podejmowanie konkretnych zamierzeń dla optymalnego rozwoju uczniów; – diagnozy wstępne końcowe- opracowanie wyników i wniosków; – rozpoznawanie potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej; – wymiana informacji o dotyczących sytuacji szczególnych ucznia i zespołu klasowego oraz uzgodnienie sposobów postępowania i form pomocy: – rozwiązywanie problemów w danej klasie i wspólne ustalanie sposobów postępowania w stosunku do uczniów mających trudności w nauce; – uwzględnianie w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; – wskazywanie poszczególnym uczniom zajęć pozalekcyjnych; – dobór metod i form pracy z wykorzystaniem TIK dla danego oddziału; – wspólna organizacja wydarzeń artystycznych, sportowych, patriotycznych, itp. sprzyjających rozwojowi uczniów; – analiza bieżących postępów i osiągnięć edukacyjnych uczniów oraz zagrożeń w danej klasie; – uzgodnienie trybu postępowania w sytuacjach kryzysowych w klasie (w razie potrzeb) – wskazywanie praktycznych aspektów nauki języków obcych poprzez działanie wymuszające posługiwanie się językiem obcym; – opracowywanie i wdrożenie autorskich i innowacyjnych programów; – dzielenie się swoją wiedzą w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego. |
Zespół nauczycieli
kl. IV- VIII
|
1. Dorota Dobisz, wych. kl. IV.
2. Katarzyna Piskorska, wych. kl. V a . 3. Anna Jąkalska, wych. kl. VI a. 3. Marzena Łaźna, wych. kl. VII a. 6. Ewa Barcz- wych. kl. VIII. 7. Beata Bulińska – wych. kl. V/VII b |
Nauczyciele prowadzący zajęcia
w danej klasie oraz pedagog szkolny, nauczyciel biblioteki szkolnej, logopeda, wychowawcy świetlicy szkolnej. |
|
Zespół do spraw Diagnozy
i Ewaluacji oraz Promocji Szkoły |
Dorota Dobisz | Przewodniczący zespołów nauczycielskich | 1) doskonalenie warsztatu pracy;
2) wspieranie w nauczaniu; 3) wymiana doświadczeń a także spostrzeżenia dot. czego i jak uczyć; 4) opracowywanie narzędzi badawczych i diagnostycznych; 5) określanie zadań dla RP związanych z sprawnym przebiegiem gromadzenia informacji dot. ewaluacji wewnętrznej; 7) opracowanie projektu raportu z ewaluacji wew. przedstawienie RP; 8) ustalanie wniosków i rekomendacji oraz sposobu realizacji wniosków z przeprowadzonej ewaluacji. 9) dokonywanie zmian w Statucie Szkoły zgodnie z prawem oświatowym; 10) promocja szkoły i osiągnięć uczniów. |
Zespół Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej
|
Krystyna Wojciechowska | Zespoły planujące i koordynujące udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej dla uczniów
z każdego oddziału, psycholog, pedagog, wychowawcy świetlicy szkolnej, nauczyciel bibliotekarz, logopeda. |
1) ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia;
2) rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń szkolnych; rozpoznawanie specyficznych trudności w uczeniu się uczniów, w tym ryzyka dysleksji; 3) rozpoznawanie potencjalnych możliwości uczniów; 4) rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów i określanie sposobów zaspokajania potrzeb uczniów; 5) planowanie i koordynowania udzielanej pomocy psychologiczno– pedagogicznej; 6) opracowywanie oraz ewaluacja indywidualnych programów edukacyjnych dla uczniów, w tym: – indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych /IPET/ dla uczniów niepełnosprawnych lub niedostosowanych społecznie, – programów wsparcia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, – programów nauczania dla uczniów wybitnie zdolnych, – podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczo- profilaktycznego, – planowanie zadań umożliwiających rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli, -podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych, – dokonywanie analizy skuteczności i efektywności udzielanej pomocy, w tym prowadzonych zajęć specjalistycznych, rewalidacyjnych, socjoterapeutycznych /WOPFU/ – przedstawianie wniosków i zaleceń do dalszej pracy z uczniem. |
7. Zespół ds. Promocji Zdrowia, Sportu i Rekreacji | Marzena Łaźna
|
Nina Kolterman- Adamczewska | – opracowanie harmonogramu i organizacji imprez sportowo– rekreacyjnych w szkole;
– opracowanie kalendarza zawodów, rozgrywek sportowych; – opracowanie i aktualizacja wymagań edukacyjnych w wychowania fizycznego na poszczególne oceny szkolne; – dokumentowanie osiągnięć sportowych; popularyzacja tych osiągnięć na terenie szkoły i lokalnej prasie; – opiniowanie zgłaszanych programów nauczania, w tym edukacji zdrowotnej; – wypracowanie zasad dostosowywania wymagań edukacyjnych do możliwości uczniów z dysfunkcjami ruchu, koordynacji ruchowo-wzrokowej, motoryki, zaburzeń somatycznych i innych specjalnych potrzeb edukacyjnych; – organizowanie współzawodnictwa międzyklasowego i międzyszkolnego w gminie/powiecie i województwie; – propagowanie zdrowego stylu życia wśród nauczycieli i uczniów (gazetki, pogadanki); – wymiana doświadczeń pedagogicznych– lekcje otwarte, pokazowe, omawianie scenariuszy zajęć; – wewnętrzne doskonalenie; – wnioskowanie o zakup sprzętu sportowego, innych pomocy dydaktycznych. – dzielenie się wiedzą uzyskaną podczas różnych form doskonalenia zewnętrznego; – doradztwo metodyczne nauczycielom rozpoczynającym pracę w zawodzie; – ewaluacja zasad oceniania, klasyfikowania i promowania; wnioskowanie o wprowadzenie zmian do statutu szkoły w tym zakresie; – inne wynikające z potrzeb szkoły lub na wniosek członków zespołu. |
8. Zespół Wychowawczo- Profilaktyczny | Ewa Matusiak – przewod. zespołu
Elżbieta Sobańska – zastępca przewod. |
– Wychowawcy kl. I-VIII,
– Opiekun Samorządu Uczniowskiego, pedagog szkolny, nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa, doradca zawodowy. |
– opracowywanie wniosków do Programu Wychowawczego i Profilaktyki na cykl edukacyjny na podstawie diagnozy potrzeb, ewaluacji wcześniej obowiązujących programów, wniosków rodziców i propozycji uczniów, a także analizy sytuacji wychowawczej w szkole;- opracowanie harmonogramu uroczystości, imprez kulturalnych, wycieczek, innych działań wychowawczych;- analizowanie szczególnie trudnych przypadków wychowawczych; – doskonalenie wewnętrzne zgodnie z potrzebami nauczycieli– wychowawców; – miana doświadczeń, przykładów „dobrej praktyki”; – analiza sytuacji wychowawczych w oddziale na wniosek wychowawcy lub nauczyciela prowadzącego zajęcia w klasie. Opracowanie zaleceń do pracy, sposobów wspólnego oddziaływania dla zespołu nauczycieli uczących w klasie; – planowanie i realizacja działań anty dyskryminacyjnych, promujących prawa dziecka, zdrowe odżywianie, ochronę środowiska, itp. – koordynacja działań profilaktycznych; – wspieranie działań samorządu uczniowskiego; – gromadzenie materiałów metodycznych, merytorycznych, „banku scenariuszy” zajęć z wychowawcą, celem udostępniania ich do przygotowania zajęć; – koordynacja pracy zespołów dydaktyczno- wyrównawczych, kółek zainteresowań celem umożliwienia wzięcia udziału wszystkim chętnym uczniom; – ocena sytuacji wychowawczej w szkole po każdym okresie nauki; przygotowanie we współpracy ze szkolnym pedagogiem raportu z dokonanej oceny na potrzeby Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców; – udział w postępowaniach mediacyjnych w sytuacjach konfliktowych, zwłaszcza w relacjach wychowawca– rodzic; – korelowanie planowanych badań edukacyjnych w poszczególnych klasach; – opiniowanie wniosków nauczycieli o wszczynanie procedury „Niebieskiej Karty”; – opiniowanie wniosków nauczycieli, specjalistów o skierowanie ucznia na badania do poradni psychologiczno- pedagogicznej; – podnoszenie świadomości pedagogicznej i wychowawczej rodziców – przygotowanie materiałów pomocniczych; – wykonanie zestawienia sukcesów uczniów /Internet, publikacja/ – inne, zgodnie z potrzebami szkoły lub na wniosek członków zespołu. |
Zespół
Pomocy Uczniom „Nie jesteś sam (a)”
|
Karolina Kędzierska | Pedagog
szkolny, wychowawcy świetlicy szkolnej, nauczyciel biblioteki. |
– możliwe pełne rozpoznawanie potrzeb i możliwości pomocy charytatywnej
na terenie szkoły i poza nią, jeżeli będzie taka możliwość; – organizacja akcji charytatywnych na rzecz potrzebujących, a w szczególności dzieci i młodzieży z rodzin niepełnych, patologicznych, wielodzietnych, ubogich; – współpraca z Parafią p.w. W.N.M.P. w Izbicy Kujawskiej. |
Zespół do Spraw Innowacji Pedagogicznych. | Marianna Płachecka | Nauczyciele-
autorzy innowacji pedagogicznych: Anna Buziewska, Bożena Szadkowska, Jolanta Stefaniak Katarzyna Piskorska, Beata Andrzejewska Dorota Dobisz Beata Bulińska
|
– wyszukiwanie, selekcjonowanie i analizowanie informacji na temat
opracowywania i realizacji innowacji pedagogicznych zgodnie z Wewnętrzną procedurą wprowadzania innowacji pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 2
|
Zespół Analiz Jakości Kształcenia
|
Jolanta Baszewska
/Lider zespołu/
|
Nauczyciele uczący
języka polskiego, matematyki, języków obcych.
|
– opracowanie planu badań edukacyjnych na każdy rok szkolny;
– analiza jakościowa i ilościowa wyników próbnego i zewnętrznego egzaminu ósmoklasity i przygotowanie sprawozdania wraz z wnioskami do dalszej pracy; – nadzorowanie przygotowania narzędzi pomiaru dydaktycznego, arkuszy uczniowskich lub opiniowanie opracowanych przez nauczycieli lub oferowanych przez firmy zewnętrzne na potrzeby prowadzonych diagnoz; – prezentowanie sprawozdań na posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców. |
Zespół d.s. Bezpieczeństwa | Rafał Bąk – Inspektor BHP | Nauczyciele wychowania fizycznego,
woźny szkolny. |
– monitorowanie szkoły pod kątem bezpieczeństwa im przestrzegania dyscypliny;
– integrowanie działań w zakresie bezpieczeństwa wszystkich podmiotów w szkole; – współpraca ze środowiskiem w tym z kuratorium oświaty, policją, prokuraturą, sądem dla nieletnich i innymi instytucjami mogącymi pomóc szkole w rozwiązywaniu problemów dotyczących bezpieczeństwa; – przyjmowanie uwag, wniosków, skarg dotyczących bezpieczeństwa w szkole od uczniów nauczycieli i rodziców; – informowanie na bieżąco dyrektora szkoły o występujących nieprawidłowościach z zakresu sprawa dotyczących bezpieczeństwa w szkole; – raz w roku zdawanie sprawozdania przed Radą Pedagogiczną ze swojej działalności. |
Zespół ds. Opracowania Rocznego Planu Rozwoju Szkoły
|
Dorota Dobisz | Przewodniczący zespołów nauczycielskich. | a) opracowanie:
– planu pracy szkoły w głównych obszarach jej działalności ze wskazaniem działań i zadań prowadzących do zmian jakościowych w oparciu – kalendarium szkolnego; – harmonogramu uroczystości i imprez szkolnych; – harmonogramu wycieczek, konkursów, zebrań Rady Pedagogicznej, innych. |
Zestawienie wykonała – Marianna Płachecka