Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Generała Augustyna Słubickiego w Izbicy Kujawskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.Deklaracja dostępności dotyczy strony
http://www.sp2izbicakuj.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Zdjęcia bez opisu alternatywnego – część zdjęć nie posiada opisów alt, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy lub ich dostosowanie wiązałoby się z nadmiernym nakładem czasu, publikacja nowych odbędzie się w zgodzie ze standardami dostępności.
  • Pliki PDF – starsze dokumenty mogą nie być w pełni dostępne cyfrowo, jednak nowe publikacje będą zgodne ze standardami dostępności.
  • Filmy i nagrania audio – część filmów nie posiada audiodeskrypcji ani napisów dla osób niesłyszących, ale nowe materiały będą zawierały te udogodnienia.

Treści nieobjęte przepisami

  • Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Nadmierne koszty

  • Wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.

Informacja o przeprowadzone analizie wskazującej nadmierne obciążenie jako powód braku dostępności –
Nie dokonano oceny kosztów

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o
Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Strona została zaprojektowana zgodnie ze standardami WCAG 2.1 AA i posiada następujące funkcje dostępności:Nawigacja klawiaturą,Możliwość zwiększenia kontrastu i ustawienia kontrastu negatywnego

    Włączenie jasnego tła

    Podświetlanie linków i podkreślanie,

    Możliwość zmiany wielkości czcionki,

    Dostosowanie kolorystyki strony,

    Wszystkie elementy nawigacji i układu strony znajdują się w tych samych miejscach na każdej podstronie,

    Możliwość korzystania z funkcjonalności strony na więcej niż jeden sposób (np. zarówno za pomocą klawiatury, jak i myszki).

    Dostęp do ustawień ułatwień można znaleźć w lewym górnym rogu strony, oznaczony jest specjalnym symbolem.

    Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie stron. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku.

Skróty klawiaturowe

  • Strona umożliwia korzystanie ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki oraz: Tab – umożliwia szybkie przejście między elementami strony, Ctrl + Tab – w Internet Explorer pozwala przełączać się między elementami.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do
Wojciech Graczyk– mejlowo
wojciech.graczyk@sp2izbicakuj.pllub telefonicznie
542865011.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji
Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek szkoły

Nowomiejska 3
87-865

Główne wejście posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami,

Dostępny jest tylko parter – brak windy,

Brak miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,

Możliwość wejścia z psem przewodnikiem,

Brak tłumacza języka migowego na miejscu.

Hala sportowa

Nowomiejska 3
87-865

Wejście główne z podjazdem dla osób z niepełnosprawnościami,

Dostępny jest tylko parter,

Brak miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,

Możliwość wejścia z psem przewodnikiem,

Brak tłumacza języka migowego na miejscu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://tlumacz.migam.org/pl
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): brak
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): brak

Aktualny raport z zapewnienia dostępności: Przeglądaj

Strona internetowa spełnia kluczowe kryteria dostępności zgodnie z WCAG 2.1 AA, w tym:

  • Postrzegalność
  • Alternatywne teksty dla obrazów i multimediów,
  • Możliwość zmiany kontrastu,
  • Możliwość regulacji tekstu (powiększenie, odstępy).
  • Funkcjonalność
  • Obsługa strony za pomocą klawiatury,
  • Możliwość pominięcia powtarzających się elementów (skip linki),
  • Wskaźnik wizualny aktywnych elementów.
  • Zrozumiałość
  • Czytelne czcionki i logiczna struktura strony,
  • Jasne instrukcje i etykiety,
  • Przewidywalne działanie interaktywnych elementów.
  • Solidność

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego [pdf 2Mb]